2. tammikuuta 2017

Ensikurkistus kirjoittajaaan

Hei,
Täällä kirjoittelee 16-vuotias lukiolaistyttö. Olen aina ollut kiinnostunut oman mielipiteen ilmaisusta, ja olen myös aina rakastanut esseiden sekä muiden pitkien tekstien kirjoittelua. Ja näin päätin, että  blogi olisi minulle sopiva keino tuoda omia ajatuksia ajankohtaisista asioista julki.

Lukion ohella elämääni kuuluu myös harrastuksia, jotka vievätkin suurimman osan vapaa-ajastani. Harrastuksistani löytyy urheilun ohella myös partiota ja teatteria, joiden avulla olenkin oppinut tuomaan itseäni hieman esille enkä ole enää jäänyt ”seinäruusuksi”.
Jos minun pitäisi sanoa kolme tärkeintä asiaa maailmassa, sanoisin varmaan turvallisuus, terveys ja tasa-arvo. Ne ovat tärkeitä asioita jokaisen toteuttaa ja vaalia elämässään. Kaikissa kolmessa on maailman laajuisesti kehitytty, mutta kaikissa on vielä parantamisen varaa. Ja koska nämä kolme ovat minulle tärkeitä aiheita, niin tykkään myös puhua niistä.
Ja sitten blogistani. Eli tästä on tulossa mielipide-blogi. Aioin kirjoittaa pinnalla olevista ajankohtaisista asioista sekä myöskin ei niin pinnalla olevista, mutta mistä kirjoittaminen tuntuu minun mielestäni tärkeältä. Aiheiden joista kirjoitan ei aina tarvitse olla mitään suuria vaan aihe voi olla myös pieni, mutta mikä herättää minussa ajatuksia.  

Blogin nimi kultakuoren takana kätkee sisäänsä pari tärkeää asiaa. Ensimmäinen asia on, että aijon puhua myös  aiheista, joista ei puhuta paljon mediassa, vaan niitä pidetään kuvitteellisen kuoren takana. Lisäksi nimen taakse piiloutuu myös ajatus omien ajatusten ja mielipiteiden jaosta. Olen aina ennen pitänyt suurimman osan mielipiteistä sisälläni, mutta nyt te pääsette kurkistamaan ns. kuoren taakse.

Kiitos, kun luit ja arvostaisin kovasti, jos liittyisit lukijaksi :)

1 kommentti: